FAQs

Veelgestelde vragen pc checkpunt

Dat hangt af van het soort probleem, en of er bijvoorbeeld hardware vervangen moet worden. Aan de hand van je klachtomschrijving kunnen we in de meeste gevallen een prijsopgave doen.
Jazeker!
PC Checkpunt helpt je net zo graag als iemand die de computer wel bij ons heeft gekocht. Neem gerust contact met ons op of maak een online afspraak.

Het werkgebied voor computerhulp aan huis of op kantoor van PC Checkpunt beslaat een straat van 20 km rondom Leiden, Den Haag, Rotterdam en Amsterdam om je te helpen al jou computerproblemen op te lossen, zowel je computer (PC), laptop als je Apple apparaat is in goede handen bij ons.

Uiteraard kunnen wij je helpen als de afstand meer dan 30 km bedraagt, neem daarvoor contact met ons op of maak direct online een afspraak met ons.

Wij voeren allerlei soorten reparaties uit, zowel hardware- als softwarematig. Een greep uit ons aanbod:
  • Opschonen Windows (verwijderen spyware, virussen, malware etc.
  • Allerhande Windows problemen (e-mail, programma’s die niet meer werken)
  • Vervangen defecte harde schijf inclusief Windows installatie en overzetten data (indien mogelijk)
  • Vervangen defecte videokaarten, moederbord, geheugenmodules etc.
  • Vervangen powerjack laptop (aansluiting voor de adapter op de laptop)
  • Vervangen scherm laptop
  • Vervangen powerjack bij diverse tablets
  • Het beveiligen, versnellen en onderhouden van uw computer.
  • (Wifi) Printer instellen op het netwerk.
  • Wifi netwerk signaal stabieler maken.
  • Wifi repeaters / versterkers instellen.
  • Malafide Startpagina’s en toolbars verwijderen.
  • Ongewenste pop-up reclame verwijderen en blokkeren
  • Data recovery (Het redden/herstellen van verloren of verwijderde bestanden op de harde schijf.
  • Problemen met (draadloos) netwerk/internet verhelpen
  • Installatie en configuratie randapparatuur zoals printers, routers, multimedia, Chromecast
  • Upgraden computer of laptop
  • Mailprogramma’s: o.a. Outlook 2000, XP, 2003, 2007, 2010, 2013 / 365, Outlook Express, windows (live) mail,  Mozilla Thunderbird.
  • De juiste instellingen bij inkomende en uitgaande mail problemen.
  • Het verwijderen van virussen, malware, ransomware, adware etc.
  • Problemen met browsers, o.a. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome.
  • Modem en Router instellingen.
  • Netwerk problemen oplossen: o.a. het delen van computers en printers.
  • Vragen en problemen over Microsoft Office, Open Office en LibreOffice (instellingen van word, excel, outlook etc.)
  • Apple reparaties (scherm, moederbord, videokaart etc.)

Onze werkplaats is gelegen op de Pelmolen 3 te Leiden. Wij hebben een fysieke winkel in Leiden en hebben ook een voorraad! In de regio’s Den Haag, Rotterdam en Amsterdam bieden wij alleen PC hulp aan huis aan.

Nee, u kunt in Leiden zonder afspraak langs komen.

Wij zijn ruim telefonisch bereikbaar op: 0718080157.

Wanneer je een afspraak wilt inplannen en wij zijn telefonisch niet bereikbaar of in gesprek, kun je altijd een afspraak maken, 24 uur per dag 7 dagen in de week, 365 dagen per jaar, wanneer jou het beste uitkomt. Je kunt uiteraard ook altijd contact met ons opnemen. Je kunt altijd een Live Support sessie met ons opzetten. Klik hiervoor op de blauw chat icoon in de rechter onderhoek.

Wij zijn telefonisch bereikbaar van 08:00u tot 22:00u, 7 dagen per week.

Wij blijven uit de buurt van jou gegevens en brengen geen enkele wijzigingen hierop aan. Mocht er door werkzaamheden de kans bestaan dat gegevens verloren gaan, dan wordt er altijd eerst een back-up gemaakt zodat deze veilig gesteld zijn. Wij blijven uit de buurt van jou gegevens en brengen geen enkele wijzigingen hierop aan. Mocht er door werkzaamheden de kans bestaan dat gegevens verloren gaan, dan wordt er altijd eerst een back-up gemaakt zodat deze veilig gesteld zijn.

Tip: maak zelf altijd een back-up van je belangrijke bestanden, zoals afbeelding, documenten etc. Zet deze veilig op een USB stick of een externe hardeschijf.

Je persoonlijke gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld en worden niet ingezien door onze medewerkers. Je gegevens worden tevens niet voor andere doeleinden gebruikt en ook niet aan derden beschikbaar gesteld. Zie ook onze privacyverklaring, disclaimer,algemene voorwaarden en ons cookiebeleid
In overleg wordt er besloten wat er met de computer of laptop gaat gebeuren. Je kunt bijvoorbeeld overwegen je computer of laptop bij ons achter te laten en een nieuwe of refurbished exemplaar aan te schaffen bij ons, of geheel afstand doen van je computer of laptop.

No cure no pay

  • Je hoeft niet te betalen als er geen oplossing is.

Hoe werken wij?

  • Wij werken met onderzoek/diagnose kosten van € 49,- inclusief BTW. Je betaald dus altijd deze kosten. Laat je jouw computer repareren dan vervallen de onderzoek/diagnose kosten, maar laat je hem niet repareren dan betaal je de onderzoek/diagnose kosten.
  • Heel af en toe weten wij het ook echt niet en is het te kort door de bocht om allerlei zaken te vervangen. Als dat zo is, dus wij hebben geen oplossing voor je, dan hoef je ook helemaal niks te betalen voor de arbeid.

  • Dit vinden wij eerlijk en duidelijk.
  • Wanneer je jouw computer of laptop brengt naar onze werkplaats, krijg je een inname formulier mee waarin staat wat de kosten zijn, mits deze reeds bij ons bekend zijn.
  • Als er andere problemen zijn of we gaan over het afgesproken bedrag heen dan bellen wij je op om te overleggen.
  • Bij ons zijn er geen verrassingen over de te betalen prijs, je weet dit op voorhand.

Alle Google reviews bekijken